Łódź dla Niemców, czyli zaproszenie za 350 tysięcy
2009-03-05 10:37:46 | ŁódźNiebawem odbędą się kolejne targi turystyczne w Berlinie. Łódź, jak każde inne miasto stawiające na promocję, przygotowała na tę okazję teledysk wart 350 tysięcy złotych.
Melodią przewodnią jest utwór "Theo, wir fahr'n nach Łódź", który ma zachęcić mieszkańców krajów niemieckojęzycznych do opuszczenia swoich rodzinnych miast - Wiednia, Zurychu i Berlina - na rzecz Łodzi.
Łódź przedstawiona na teledysku jest kolorowa, pełna życia i uśmiechniętych mieszkańców. Nie pominięto żadnego z obiektów, jakimi może się poszczycić. Oczywiście na pierwszym planie dostrzegamy ulicę Piotrkowską i Manufakturę, które promują Łódź na całym świecie. Ale nie zabrakło też aspektu kulturalnego - Teatr Powszechny oraz Filharmonia wprowadzają doskonały nastrój. Niemców mają przyciągnąć również tętniące życiem dyskoteki i restauracje.
Jak odbierają Łódź z teledysku jej mieszkańcy? Niektórzy prześmiewczo pytają: dlaczego w teledysku nie pokazano rozkopanych dróg, brudnych trawników i sypiących się budynków?
Karolina Stasiak
fot. Wikipedia.