Spektakle, przedstawienia

Opis spektaklu

Mikhail Baryshnikov - jeden z najwybitniejszych tancerzy XX wieku. Urodził się w 1948 r. w łotewskiej Rydze. Naukę tańca rozpoczął w wieku dziewięciu lat. Już jako nastolatek występował w Teatrze Opery i Baletu im. Kirowa w Leningradzie (obecnie Teatr Maryjski w Petersburgu) a w 1969 roku został jego pierwszym solistą. Swoją przygodę z tańcem rozpoczynał od repertuaru klasycznego, w którym zagrał większość najważniejszych ról. W 1974 osiadł w Stanach Zjednoczonych. Od tego czasu do roku 1978 związany był z American Ballet Theatre, gdzie po kilku spektaklach stał się megagwiazdą. Jednak na równi z klasyką Baryshnikova pociągał taniec współczesny, w którego tajniki wprowadzało go m.in. Twyla Tharp. Współpracował m.in. z zespołami Paula Taylora, Alvina Ailey`a i Marthy Graham. Chcąc pracować z George`em Balanchinem - lata 1979-1980 spędził jako tancerz w New York City Ballet. W 1980 roku powrócił do ABT, by objąć stanowisko dyrektora artystycznego, które piastował do 1989 roku. Rok później wspólnie z przyjacielem Markiem Morrisem założył zespół tańca współczesnego White Oak Dance Project. W repertuarze grupy znalazły się choreografie takich twórców jak Martha Graham, José Limón, Merce Cunningham, Hanya Holm, Paul Taylor, Twyla Tharp, Dana Reitz, Lar Lubovitch i Jerome Robbins. Obecnie poświęca czas i energię Baryshnikov Arts Center - centrum artystycznemu założonemu przez niego w 2001 roku, skupionemu na promowaniu młodych talentów i sztuki eksperymentalnej.

Ana Laguna urodziła się i kształciła w Saragossie w Hiszpanii, gdzie uczyła się tańca u Marii de Avili. W 1974 roku dołączyła do zespołu Cullberg Ballet w Sztokholmie pod dyrekcją Birgit Cullberg i Matsa Eka. Występowała w przedstawieniach, do których choreografię tworzyli zarówno Cullberg jaki i Mats Ek, a także w realizacjach takich twórców jak Jiri Kylian, Christopher Bruce, Maurice Bejart, Nacho Duato, Jean-Pierre Perrault, Ohad Naharin czy William Forsythe. W latach 1980-1981 tańczyła w Nederlands Dans Theater, po czym wróciła do Cullberg Ballet. Za swoje osiągnięcia artystyczne, unikalne interpretacje i dynamiczny styl była wielokrotnie nagradzana, m. in. hiszpańską nagrodą Premio Nacional de Danza, nagrodą Emmy za „Carmen", francuską nagrodą za najlepszą interpretację „Giselle" a także szwedzką Golden Carina Ari Medal. W 2000 roku szwedzkie Ministerstwo Kultury przyznało jej tytuł profesora honorowego, a jej rodzinne miasto nadało jej miano „córki Saragossy". W 1993 roku Ana Laguna odeszła z Cullberg Ballet, by samodzielnie pracować nad przedstawieniami teatralnymi i baletowymi. Obecnie artystka pracuje głównie przy realizacjach choreografii Matsa Eka w teatrach i grupach baletowych na całym świecie.

Bilety na spektakl

Aktualnie nie posiadamy informacji o biletach na Three Solos and a Duet.

Kiedy i gdzie grają

Nie posiadamy informacji o tym kiedy i gdzie grają w teatrach sepektakl Three Solos and a Duet (Teatr Wielki, Łódź).

Zdjęcia ze spektaklu

Aktualnie nie posiadamy zdjęć ze spektaklu Three Solos and a Duet (Teatr Wielki, Łódź).

Obsada i twórcy spektaklu

Aktualnie nie posiadamy informacji o twórcach i obsadzie spektaklu Three Solos and a Duet (Teatr Wielki, Łódź).

Recenzje, wiadomości

Aktualnie nie posiadamy recenzji oraz wiadomości związanych ze spektaklem Three Solos and a Duet (Teatr Wielki, Łódź).

Komentarze i opinie

Komentarze, oceny i opinie użytkowników do spektaklu Three Solos and a Duet (Teatr Wielki, Łódź).
Premiery teatralne
Zapowiedzi teatralne
O nich się mówi
Ostatnio czytane
Wszyscy jesteśmy dziwni
"Wszyscy jesteśmy dziwni" z nagrodą Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Dla Olgi Ciężkowskiej, studentki krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych, spektakl ten był reżyserskim debiutem.

Laureaci 5 Konkursu Dramaturgicznego STREFY KONTAKTU
Ogłoszono werdykt 5. Konkursu Dramaturgicznego "Strefy kontaktu" [FOTO]

Których autorów sztuk teatralnych nagrodzono?