Uczelnia Nauk Społecznych - UNS, Łódź
STUDIUJ PRZYJAŹNIE I NOWOCZEŚNIE!Psychologia / Pedagogika specjalna – jednolite studia magisterskie
Psychologia – jednolite studia magisterskie (Łódź, Rzeszów)
Studia magisterskie, trwające 10 semestrów, kończące się uzyskaniem tytułu magistra
Proponowane specjalności
- Psychologia kliniczna z psychoterapią
- Psychologia wspomagania rozwoju człowieka w cyklu życia
Opis kierunku
Jeśli chcesz zdobyć wiedzę na temat natury człowieka oraz odkryć mechanizmy rządzące ludzką psychiką i zachowaniem wybierz kierunek PSYCHOLOGIA - jednolite studia magisterskie. Studia koncentrują się na szerokim spektrum zagadnień psychologicznych, zgłębianiu wpływu emocji i motywacji na działanie człowieka, analizach rozwoju osobowości i temperamentu, różnicach indywidualnych i relacjach międzyludzkich. Program studiów umożliwia rozwijanie umiejętności osobistych oraz kompetencji psychologicznych. Zapewnia interdyscyplinarne i kompleksowe przygotowywania do pracy na stanowisku psychologa w różnych przestrzeniach aktywności zawodowej oraz udzielania profesjonalnego wsparcia psychologicznego w odniesieniu do wybranej specjalności. Wybierz studia na kierunku PSYCHOLOGIA i zaplanuj indywidualną ścieżkę kariery.
Kwalifikacje i kariera
Absolwenci znajdują zatrudnienie w:
- ośrodkach: leczenia i terapii uzależnień, psychoterapii, prewencji i profilaktyki zdrowia,
- ośrodkach rehabilitacji,
- ośrodkach zdrowia,
- ośrodkach interwencyjnych,
- ośrodkach pomocy psychologicznej
- firmach świadczących usługi psychoedukacyjne i prorozwojowe,
- instytucjach udzielających pomocy i opieki w krytycznych sytuacjach życiowych, a także
- organizacjach i fundacjach nastawionych na profilaktykę zdrowotną i społeczną w zakresie zdrowia psychicznego,
- placówkach pomocowych i ośrodkach związanych z poradnictwem w zakresie edukacji i wychowania dzieci i młodzieży.
- poradniach rodzinnych,
- poradniach psychologicznych,
- gabinetach rozwoju osobistego,
- instytucjach i organizacjach wspierających osoby starsze,
- instytucjach doradztwa zawodowego oraz
- instytucjach edukacyjnych/oświatowych (po uzupełnieniu wymaganych kwalifikacji).
Pedagogika specjalna – jednolite studia magisterskie
Studia magisterskie, trwające 10 semestrów, kończące się uzyskaniem tytułu magistra
Na kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA oferujemy specjalności:
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (surdopedagogika)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (tyflopedagogika)
- Edukacja i rehabilitacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Resocjalizacja i socjoterapia
- Terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju
Opis kierunku
Celem kształcenia na kierunku jednolitych studiów magisterskich pedagogika specjalna o profilu praktycznym, jest przygotowanie absolwentów do wspierania potencjału rozwojowego jednostek, projektowania działań umożliwiających im realizację indywidualnych potrzeb gwarantujących satysfakcjonującą jakość życia w wymiarze indywidualnym i społecznym; a także zdobycie kwalifikacji oraz kompetencji kluczowych do realizacji profesjonalnych zadań zawodowych w obszarze opieki, wychowania, edukacji, terapii, rehabilitacji czy resocjalizacji, w zależności od wybranej specjalności. Kształcenie na kierunku “pedagogika specjalna” gwarantuje nabycie wiedzy z zakresu problematyki pedagogiki osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak również kluczowych umiejętności i kompetencji warunkujących efektywne posługiwanie się interdyscyplinarną wiedzą w działaniach profesjonalnych – rozumienia, diagnozowania możliwości, potrzeb, trudności rozwojowych oraz specjalnych zdolności, osób o rozwoju atypowym bądź nieprzystosowanych społecznie oraz dobierania odpowiednich strategii pomocy i tworzenia systemów wsparcia. Istotą kształcenia jest wyposażenie absolwentów w kluczowe umiejętności umożliwiających wspomaganie indywidualnej drogi człowieka w realizacji jego potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i życiowych oraz personalizacji procesów opieki, wychowania, kształcenia, terapii, rehabilitacji i resocjalizacji – zgodnie ze współczesnymi trendami europejskiej myśli edukacyjnej oraz współczesnych paradygmatów pedagogiki specjalnej.